Sitene Ekle Windows 7 Kurulumu (Resimli Anlatım) ~ Elektra Destek,Satış Marmaris, Bodrum

Windows 7 Kurulumu (Resimli Anlatım)

Kurulumdan önce yapmamız gereken bir kaç adım var. Öncelikle elimizde olması gerekenler:
1- Windows 7 CD’ si ya da DVD’ sine ihtiyacımız olacak.
2- İkinci olarak Windows 7′ yi kuracağımız bilgisayarın donanımsal olarak Windows 7′ yi desteklemesi gerekiyor.. Bilgisayarınızın Windows 7 donanım uyumluluğunu lütfen öğreniniz.
3- Son adımda ise BIOS’ tan CD/DVD-ROM sürücüsünün Boot edilmesini sağlamamız gerekiyor..

BİOS MENÜSÜNE GİRMEK İÇİN BİLGİSAYARIMIZIN GÜÇ DÜĞMESİNE BASIYORUZ.GENELDE BİLGİSAYARLARDA GÜÇ DÜĞMESİ OLARAK ‘DEL’ TUŞU KULLANILMAKTADIR.

Sonra Bilgisayarımızın Del F2 F12 vs. tuşlarından birine basıp Bios Setup 
menüsüne giriyoruz.(Bios Setupa girmek normalde del tuşu ile yapılır 
ama bu da değişkendir.ikinci sayfada iki resimli 2 bios
örneği verdim ordan bakabilirsiniz.)
Girme amacımız bilgisayarımıza 
takacağımız Windows kurulum cd sinin Boot olmasını sağlamaktır.Bios setup 
menüsüne girdiğimiz de çıkan menülerden Boot yazanı bulun İçindeki 1.device 
olan kısmı cd rom olarak + – tuşları ile değiştirin.sonra F10 ve Y ye basıp 
re-start başlasın.Dediğim gibi sistemimizi ilk açılış menüsünde del f2 f10 f12 
vs. gibi tuşlardan biri ile açıp biosa girdikten sonra içinden boot menüsünü 
buluyoruz.size bir adet örnek bios menüsü veriyorum.her bios değişkendir.içinde 
boot menüsünü bulup cd rom u 1.kullanılabilen ön yükleme merkezi haline 
getirip harddiskinizi okumasını 2.kullanılabilen haline getireceğiz.böylece boot 
olan cd rom içindeki cd önyüklemeyi başlatacak ve format başlayacaktır..
BİOS MENÜSÜNDE YAPACAKLARINIZ(RESİM)
Firs Boot Device yazan yere gel CDROOM yap

ŞU AN BİLGİSAYARIMIZ FORMATA HAZIR DURUMDA.RESET ATIP BİLGİSAYARIMIZI YENİDEN BAŞLATIYORUZ VE BİLGİSAYAR OTOMATİK OLARAK FORMATA GİRİYOR.
Şimdi Windows 7 işletim sisteminin nasıl kurulacağını adım adım resimlerle yapalım…
Windows 7 Kurulum CD/DVD’ si yerleştirip DVD-Room boot ettiğinizde resimde görüldüğü gibi “Press any key to boot from CD or DVD” yazısını gördüğünüzde Enter tuşuna basın..
Install Now tıklayın..
Kısa bir süre sonra Windows 7 kurulum ilk yükleme ayarı Dilinizin ve diğer tercihlerin yapıldığı ekran karşımıza geliyor burada Windows 7  olduğu için bir kaç dilde çıktığı için Dil Ayarı English olarak gelicektir. Biz bunu Türkçe olarak değiştirmemiz gerekiyor. İkinci olarakta Klavye ayarı gerekiyor Klavyeyide Türkçe ve Q olarak değiştiriyoruz.
I accept the license terms kutusunu onayladıktan sonra next tıklayarak bir sonraki adıma geçiyoruz..
Burada Windows diğer işletim sistemlerini kullanıp bu işletim sistemlerini güncellemek istiyorsanız Upgrade seçiyorsunuz. Farklı bir sürücüye ikinci işletim sistemi olarak kurmak istiyorsanız Custom (advanced) seçmeniz gerekiyor..

Ben Custom geçerek farklı bir sürücüye Windows 7 kurmaya tercih ettim.
Drive options ( advanced ) tıkladığınızda resimde görüldüğü gibi Delete, format, New kısımlar açılıyor bu açılan kısımlar ile diskinizi bölümlendirebilir yada var olan bölümleri silip biçimlerdirebilirsiniz.. bu işlemlerden sonra Windows 7 kurulması istediğiniz disk bölümünü seçerek Nex diyerek kurulumu başlatın.
Kurulum işlemine başladı bir üst kısımda Windows 7′ nin kurulmasını istediğiniz bölüme Windows 7 gerekli dosyaların kurulumunu bu aşamada gerçekleştiriyor.Bu işlem boyunca biz arkamıza yaslanıp kahvemizi yudumluyoruz.
Kurulum tamamlandığından bilgisayarımız otomatik olarak yeniden başlayacak.
Ardından ekrana şöyle bir görüntü gelecek;
Bundan sonraki aşamada kullanıcı adınızı ve şifrenizi belirleyerek oturum açmak için kullanıcı belirleyeceksiniz.
Bir dahaki adımda sizden Windows7 için serial yani etkinleştirme nosunu isteyecek eğer varsa bunu giriniz yoksa bu adımı atlayınız.
Bundan sonra Güvenlik Duvarları ayarları’nı ve Saat ayarlarını yapmanızı isteyen ekranlarla karşılaşacaksınız bunları keyfinize göre geçebilirsiniz.Bu adımlardan sonrada ağ türü seçmeniz istenecek onuda ağınızın özelliğine göre seçiyorsunuz ve Windows 7 kurulum işlemi bilgisayarınızın tekrardan başlamasının ardından tamamlanıyor

Bu yazimizda da Windows 10 kurulum hakkinda bilgi alabilirsiniz

0 yorum:

Yorum Gönder